25 Şubat 2012 Cumartesi

kuskus salatası(zeytinyağlı)

uzunca zamandır mutfağa girmiyordum  diyebilirim .kızım sayesinde giremiyordum desem daha doğru olur sanırım :)
kızım öylesine yaramaz oldu ki gün geçtikçe akıllaıcak diye beklerken iyice çıldırıyor .sürekli yanında kalmamı istiyor ,peşimden hemen ağlıyor ,yanlız oyun oynamak istemiyor vs.
neyse bende dün yemek niyetine mutfağa girmişken  dolabımda gördüğüm 1 paket kuskus paketinin ardından tüm kararımı değiştirerek salata yapımına başladım.

malzemeler

1 kutu konserve mısır
1 ufak kavanoz garnitür
  (bunu hazırda alabilirsiniz yazın pazardan alıpta haşlayıp kışın kullanmak üzere buzluğunuza atıp kullanadabilirsiniz . ben  anlattığım şekilde kullandım)
1 adet kırmızı biber
yarım demet maydanoz
bir tutam dereotu(isteğe bağlı)
bir kaç  yemek kaşığı  zeytin yağı ve sıvı yağ
isteğe göre limon
tuz


yapılışı


kuskuslar bir güzel kaynar suda haşur huşur bir kaynasın ;)
ardından kırmızı biberi sırasıyla mısırı ve garnitürüde kaynatmada fayda var çünkü bazı konserveler tam pişmemiş olabiliyor özellikle mısır konservelerinde ..
sebzelerimiz ve o güzel kuskusumuzun iyice piştiğinden emin olduğumuzda süzgeçe alıp soğuk suya tutuyoruz özellikle acil durumlarda soğuk su kurtarıcımız yoksa tadı kaçmasın diyorsanız soğumasını bekleyiniz .bir borcama aldıktan sonra maydanoz ,dereotu,limon ,sıvıyağ ve tuzu ekledikten sonra servise hazırdır.



afiyet olsun .:)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

pembe bir mesaj