26 Şubat 2012 Pazar

incirli , cevizli kek tarifi

kaç gündür  kek yapmak istiyordum . sonunda kararımı verdim malzemelerimi hazırladım ve işime koyuldum.ilk defa denedim kendim ekledim malzemerinide bakalım beğenicekmisiniz .
buyrun incirli ,cevizli kek için:


malzemeler

3 yumurta
1.5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı eritilmiş tereyağı
1 kase dilimlenmiş kuru incir
3 limon rendesi
yarım su bardağı ceviz
1 paket vanilin
1 paket kabartma tozu
alabildiğince un
1 paket  50 gr.kakao


yapılışı


yumurta ve  şeker iyice mikserde çırpılır
ardından sırası ile süt,yağ,incir,limon rendesi,un kabartma tozu ,vanilin ve kakao eklenir.
malzemeler birbirine sevgi ile iyice bağlandıktan sonra ;) kekimiz fırınımıza  sürülmeye hazırdır...
kabarana kadar 180 derecede  kabardıktan sonrada 150 derecede içini çekene kadar pişirilmeli.

35 dk pişirmek yeterli oldu..






topkekleri kızım için kakaosuz olarak hazırladım çok seviyor kendisi hamur işlerini:)
 kakaolu olanıda kalıba döktüm.
 fırında çıktıktan sonra
 biraz fazla kızarmışlar:))
 servise hazırdır.

afiyet olsun.




sevgiyle kalın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

pembe bir mesaj