26 Ağustos 2012 Pazar

ailemle bir pazar sabahı pizza partisi



aileyle geen bir güzel güne kahvaltıyla başlamak gibisi var mı ?


aile bir arada oldumu sofradaki nimetlerde bir arada oluyor sanki.
insan bir başka  özenle hazırlıyor sofrayı ve mutlu oldumu insan sanki daha leziz oluyor yediği her lokma...
aylar önceydi belkide bu sofrayı canım annem ve babam için kurmuştum . çok güzeldi eminim onlarda benim kadar beğenmişlerdi. allah kimsenin ağız tadını bozmasın valla yemek gibisi var mı :) helede sofrada yok yokken .

herkes şimdi pizzanın tarifini merak etmiş olabilir .kısaca evlendiğim ilk zamanları  yaptığım pizzadan kısaca bahsetmek istiyorum. eşimle dışarıda yemek yiyoruz pizzacıya gidiyoruz vs. ben geliyorum eve pizza denemelerine başlıyorum sonuç hüsran yok bir daha yapmıyıcam diyorum gidiyorum geliyorum pizzayı duvara atsan ses çıkarır o derece ben artık bu pizzayı nasl yapıyor bu pizzacılar demeye başlıyorum derken  bir gün hamurunun mayasını ve hamuruna kaymak katmayı düşündüm ve denedim..

evet  enfes peynirli kimsenin  hayır diyemeyeceği pizza tarifi...

un-süt-kaymak(süt kaymağı süt ürünleri satan yerlerde bulabilirsiniz)
maya (toz olursa daha iyi)
yanlız püf noktası sütünüzü ılık tutmanız hamurunuzu daha güzel mayalıyacaktır.

bu tüm malzemeyi ölçü vermedim çünkü göz kararı yapıyorum karıştırıyoruz.

poğaca hamurundan biraz daha cıvk hale gelince  üzerine hafif un serpip hamur kabımızı benmari usülü sıcak suya oturtuyoruz. bir bir buçuk saat mayalanması için bekliyoruz.

ardından tepsimizi hafif yağlayıp yağlı elimizle hamuru tepsiye yayıyoruz

yarım saatte tepsimizde hamuru dinlendirdikten sonra üzerine  domates salçası ve domates püresi  yayıyoruz.



ardından isteğe göre salam,sosis,kavurma,mısır,kaşar,mantar,biber ekliyoruz

fırın ısımızıda 180 e ayarlıyoruz.


yanlız mısır ve kaşarı pişmesine 10 dk kala üzerine serperseniz daha güzel oluyor ve kurumuyor mısır ve kaşarımız


şimdiden afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

pembe bir mesaj